Dieta pięciu czynników
6

A A A

To prawdziwa dieta cud, której efekty można podziwiać na srebrnym ekranie. Została bowiem opracowana przez żywieniowego idola hollywoodzkich gwiazd – Harleya Pasternaka.

Jeśli oceniać dietę w skali szkolnej można by rzec, że jest to prawdziwa dieta na piątkę. Bowiem wokół tej cyfry kręcą się wszystkie kierujące nią zasady. Odchudzający się ma spożywać 5 posiłków dziennie, zawierających 5 składników odżywczych: białka, węglowodany złożone błonnik, zdrowe tłuszcze i płyny. Co więcej, nie może składać się z więcej niż pięciu składników, czas jego przygotowania musi wynosić maksymalnie 5 minut, podobnie jak czas gotowania przyrządzanej potrawy.

5 minut, 5 porcji

Dieta pięciu czynników

Gotowanie na parze, fot. foreverdigital via Compfight cc

Jest to więc dieta idealna dla osób zapracowanych, które nie mają czasu na przesiadywanie w kuchni. Ponadto powinno pokochać się krwiste mięsiwo (bo które dopiecze się w 5 minut?) i mieć naprawdę mocne zęby, bo żadna marchewka nie zmięknie na parze w tak krótkim czasie.

Żeby trochę utrudnić sprawę, Pasternak do właściwego planu żywieniowego dodaje systematyczną aktywność fizycznąpięć prostych ćwiczeń do wykonania codziennie w 5 minut. Takie podejście jest zachęcające dla zapracowanych, którzy nie mogą znaleźć ani sił, ani tym bardziej czasu na uczęszczanie do klubu fitness. Ćwiczenia proponowane przez kanadyjskiego trenera można wykonać w domowym zaciszu.

„Dzień oszusta”

W nagrodę raz w tygodniu możemy pozwolić sobie na „dzień oszusta”, w trakcie którego mamy prawo sięgnąć po owoce zakazane i przygotowywany przez pół dnia, własnoręcznie wypiekany pełnoziarnisty chleb lub inny smakołyk. Oczywiście nie należy tego dnia traktować jako zielonego światła do wizyty w cukierni. Pochłonięcie czekoladowego tortu byłoby w stanie zaprzepaścić cały wysiłek poprzedniego tygodnia.

Regularne posiłki

Niewątpliwym plusem diety jest wprowadzenie regularności w spożywaniu posiłków. Rozkład na 5 porcji w ciągu dnia, o odpowiedniej kaloryczności w zależności od godziny, to bardzo zdrowy nawyk. Ponadto, nie jest to katorżnicza i monotonna dieta – można pozwolić sobie na wiele kombinacji, pod warunkiem, że ich wartość kaloryczna nie przekroczy dziennie 1400 kcal.

Najważniejszym posiłkiem jest oczywiście śniadanie, które powinno być skomponowane w taki sposób, aby dostarczyć potrzebnej energii na cały dzień. Im bliżej wieczoru, tym mniej obfite i kaloryczne powinny stawać się spożywane posiłki. Należy wyeliminować z diety cukry i niezdrowe tłuszcze.

Rezultaty diety

Nie należy jednak łudzić się, że przy jej zastosowaniu w krótkim czasie wypracujemy figurę, którą może poszczycić się Hilary Duff, osobiście korzystająca z planu żywieniowo – treningowego Pasternaka. Dieta ta kształtuje dobre nawyki, ale dla efektu odchudzania warto dobrać bardziej restrykcyjny jadłospis połączony z intensywną aktywnością fizyczną.

Skomentuj lub zadaj pytanie!

*